BÉKÉSCSABAI SZC
TECHNIKUM
ÉS KOLLÉGIUM

Határtalanul

0A Határtalanul pályázat második része  valósult meg idén tavassszal, amiben a sepsiszentgyörgyi diákok április 24. és 28. között Békéscsabára látogattak. Erdélyi honfitársaink kedden késő délután  hosszú és fárasztó buszozás után érkeztek meg gyönyörű városunkba. Szállásuk a békéscsabai városi sportcsarnokban volt, étkezést pedig a Békéscsabai Szakképzési Centrum Szent-Györgyi Albert Szakgimnáziuma és Kollégiuma ebédlőjében kaptak. Miután barátaink megérkeztek, egy kis pihenő után meglátogattuk Békéscsaba egyik legkedveltebb ifjúsági szórakoztató egységét.

Másnap egy kiadós alvás után újult erővel vágtunk neki a kemény munkának. Délelőttünket a BSzC Vásárhelyi Pál Szakgimnáziuma és Kollégiuma vízügyi tanműhelyében töltöttük. Itt közösen felvettük az Élővíz-csatorna medrét, majd közösen ábrázoltuk is. A délután folyamán ellátogattunk Kétegyháza nagyközségbe, ahol az Arany János 200. születésnapja alkalmából átalakított buszt látogattunk meg, a szervezők interaktív módon mutatták be nekünk Arany János életét és műveit. A busz külső festése Toldi-jeleneteket ábrázolt.

Ezek után meglátogattuk a szabadkígyósi Wenckheim-kastélyt, mely 1875 és 1879 között épült Ybl Miklós tervei alapján neoreneszánsz és eklektikus stílusban. Ez a legrépebben megmaradt Békés megyei kastély. Az épületet körülöleli az impozáns kastélypark, melyet körbejártunk. A nap végén mindenki fáradtan tért nyugovóra.

Második napon a dévaványai Sterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpontot kerestük fel, mely Dévaványa és Ecsegfalva között félúton található. A központ külső bemutatóhelyein túzok illetve különböző magyar őshonos állatfajok testközelből figyelhetők meg. Többek között magyar szürkemarha, bivaly, rackajuh, mangalica sertés és különböző baromfifajták találhatók. A látogatóközpontból kiindulva tanösvény mutatja be a terület növény- és állatvilágát. A múzeumi épületének emeleti részén található állandó kiállítás bemutatja a terület egyedülálló értékét a túzokot, a túzokvédelmi tevékenységet valamint a Nagy-Sárrét hajdani és jelenlegi élővilágát.

Utolsó közösen eltöltött napunkon az Alföldvíz Zrt. békéscsabai szennyvíztelepét látogattuk meg, melynek vezetője nagy örömmel fogadott minket és körbevezetett a telephelyen. Hatalmas meglepetésünkre iskolánk egy volt tanulójával is találkoztunk, aki szintén örült a viszontlátásnak és mesélt az ott betöltött munkaköréről, tapasztalatairól. A telepen volt szerencsénk megtekinteni a legkorszerűbb berendezéseket és technológiákat.

Délben érzékeny búcsút vettünk egymástól, majd az erdélyiek még ellátogattak a Munkácsy Mihály emlékházba, amelyet a festő  tiszteletére alapítottak 1994-ben, születésének 150. évfordulóján. Sepsiszentgyörgyi barátaink szombat reggel utaztak haza. Örülünk, hogy ilyen sok program részesei lehettünk együtt.

123

Copyright © 2013. All Rights Reserved.